Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Modlin eko, chociaż wciąż zamknięty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Port Lotniczy Warszawa/Modlin/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Modlin eko, chociaż wciąż zamknięty
fot. Port Lotniczy Warszawa/Modlin
Port Lotniczy Warszawa/Modlin, jako nowe lotnisko w Warszawie i na Mazowszu, w ramach współpracy z Mazowieckim Biurem Planowania Regionalnego, przystąpił do europejskiego programu Decarbonated Airport Regions (D-AIR), działającego na rzecz ograniczania emisji CO2.

Dzięki partnerstwu w D-AIR, zarząd oraz pracownicy Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin uzyskają dostęp do dodatkowej, specjalistycznej wiedzy ułatwiającej ograniczanie szkodliwego wpływu dwutlenku węgla na środowisko, emitowanego w związku z działalnością portu. Zespoły ekspertów z lotniska oraz z samorządów lokalnych będą miały możliwość zapoznania się z rozwiązaniami wdrożonymi na innych europejskich lotniskach.

Wśród partnerów projektu są m. in. Lotnisko Chopina, Airport Regions Conference, Port Lotniczy w Eindhoven, Port Lotniczy w Lipsku, spółka zarządzająca lotniskiem Sztokholm-Arlanda i Region Lotniczy Pragi.

Po koniec grudnia ubiegłego roku, zgodnie z decyzją WINB, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach drogi startowej, funkcjonalność lotniska została ograniczona. Jeszcze w grudniu wykonawca pasa, firma Erbud na mocy podpisanej umowy, zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Przyjęty przez wykonawcę sposób napraw okazał się niewystarczający. W konsekwencji na początku stycznia WINB podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. W lutym 2013 roku ITWL dostarczył wyniki ekspertyz, które jako bezpośrednią przyczynę powstania uszkodzeń na drodze startowej wskazują użycie przez generalnego wykonawcę niewłaściwego kruszywa (zanieczyszczonego ziarnami węglanowymi i węglanowo-ilastymi). W marcu rozpoczęły się prace naprawcze na pasie startowym, które mają potrwać do końca maja 2013 roku.

 

Wejście podwarszawskiego lotniska do partnerstwa D-AIR może mieć bardzo interesujące skutki. Opisane w poprzednim akapicie działania doprowadziły do znaczącego ograniczenia szkodliwego wpływu dwutlenktu węgla na podwarszawskie środowisko. Może zachodni partnerzy wyciągną z tego wnioski? W końcu najmniej szkodliwe jest lotnisko, które nie działa.

 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Biznes i przemysł

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 12 maja 2024

Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Biznes i przemysł

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 12 maja 2024

Malepszak: Stworzymy kolej zorientowaną na klientów

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5